De droommachine van elke aannemer.
Benzinemotor, wolftrack® variabele breedte, rupsaandrijving met twee snelheden.
‘Een machine met variabele spoorbreedte met ongeëvenaarde prestaties’
Nieuw vanaf 2020 is een benzinemotor voor onze populaire 6 inch rupsmachine, de Timberwolf TW 230VTR.
De TW 230VTR op benzine die voldoet aan Stage V is opnieuw ontworpen om ervoor te zorgen dat de machine perfect uitgebalanceerd is, ondanks de toevoeging van de lichtere Briggs & Stratton Vanguard V Twin-benzinemotor. De verbeterde ventilatie zorgt ervoor dat de motorruimte tijdens het gebruik koel blijft. Bovendien zit het uitlaatsysteem nu in het chassis voor een betere bescherming tegen schokken bij het rijden over ruw terrein. Hiernaast is er een uitlaatdiffusor (patent aangevraagd) geïntroduceerd die de uitlaatgastemperaturen met wel 150 graden Celsius verlaagt.
Veiligheid en comfort van de machinist zijn een prioriteit, met een ergonomische rit op het platform, een laag zwaartepunt en WolfTrack®-rupsaandrijving met twee snelheden. De variabele spoorbreedte en de gemakkelijk verwijderbare trechter helpen de TW 230VTR met gemak door de smalste doorgangen van de klus te komen.
De Timberwolf TW230VTR-benzinevariant is de Stage V-compatibele vervanger voor de TW 230VTR-houtversnipperaar.
Motor: 37 pk B&S Vanguard V-Twee cilinder motor
Brandstof: Benzine
Tank capaciteit: 36 liter
Gewicht 1172kg (exclusief lier)
Lengte 2725mm (invoertafel omhoog) 3460mm (invoertafel naar beneden)
Breedte 810 mm (1300 mm met verlengde tracks)
Hoogte 2225 mm
Max. diameter invoer: 160mm, invoer is 230 mm breed en 160 mm hoog
Doorvoer capaciteit: Meer dan 5 ton per uur
Invoer methode: Twee hydraulisch aangedreven invoerwalsen voorzien van “auto-feed” controle
Messen: 2 x 135mm (5 1 ⁄4”) dubbelzijdig snijdend, gehard staal